HUSK, AT DIT ADR-BEVIS SKAL FORNYS HVERT 5. ÅR

ADR Transportkursus

Med et ADR-bevis har du lov til at køre med farligt gods. Det gælder fx når du transporterer plantekemi, diesel, gasflasker og meget andet. Torsdag d. 3. februar 2022 har du chancen for at få fat på et spritnyt ADR-bevis.

Se mere, og tilmeld dig

OPNÅ KONTANTE FORDELE MED LEVERANDØRSERVICE

Opnå kontante fordele med leverandørservice

Vidste du, at du nemt, hurtigt og ganske gratis kan betale fakturaen fra KHL med Leverandørservice? Det eneste du skal gøre, er at tilmelde dig - så sørger vi for resten. Skriv til khl@khl.dk, og vi kontakter dig.

Leverandørservice

Sund forening vil yderligere tilpasse sig udviklingen i landbruget

Vedtægtsændringer, signal til Landbrug & Fødevarer og overskudsdeling er alle emner, der behandles og berettes om på KHLs årlige generalforsamling på onsdag.

Hans Damgaard, som med sine 37 år er landets yngste landbrugsforeningsformand, aflægger sin første beretning som formand for Kolding Herreds Landbrugsforening, når der onsdag d. 15. marts er generalforsamling i foreningens lokaler på Niels Bohrs Vej 2 i Kolding. På generalforsamlingen foreslår bestyrelsen, at antallet af bestyrelsesmedlemmer via en vedtægtsændring reduceres fra de nuværende 12 til fremtidigt 10 medlemmer.

- KHL tilpasser sig på alle måder udviklingen i landbruget, og rådgivningsforretningen vokser. Stor efterspørgsel på mange af foreningens ydelser samt styring af økonomien har medført et godt resultat for 2016. Men samtidig må vi erkende, at der bliver stadig færre og færre landmænd, og derfor foreslår bestyrelsen, at vi også tilpasser os i bestyrelseslokalet og fremtidigt reducerer antallet af bestyrelsesmedlemmer fra 12 til 10, siger Hans Damgaard.

SIGNAL TIL LANDBRUG & FØDEVARER

KHL-formanden lægger ikke skjul på, at forslaget til vedtægtsændringen er et signal til Landbrug & Fødevarer, hvor eksempelvis det årlige delegeretmøde over to dage samler flere hundrede delegerede. En både økonomisk og administrativ stor mundfuld for organisationen.

- Antallet af landmænd er faldet voldsomt de seneste årtier, så bestyrelsen i KHL mener, at det nu kunne være en ide at ”passe til” og reducere antallet af delegerede og dermed tilpasse sig den virkelighed, vi befinder os i her i 2017, siger Hans Damgaard.

GOD ØKONOMI SMITTER AF PÅ MEDLEMMERNE

KHL kan på generalforsamlingen præsentere et overskud af en størrelse, som understreger, at 2016 var et økonomisk set godt år for KHL. 2016 var til gengæld et dårligt år for dansk landbrug, og KHL’s bestyrelse besluttede derfor først i det nye år at sende godt halvdelen af overskuddet – cirka 800.000 kroner – retur til sine medlemmer via udlodning.

- I en tid, hvor økonomien i landbruget er strammet til for de fleste driftsgrene, giver det god mening at lade et godt år i foreningen smitte kontant af på medlemmerne, lyder det fra formanden i KHL, hvor man traditionen tro ruller den røde løber ud for at modtage sine medlemmer til generalforsamlingen på festlig vis.

PROGRAM FOR GENERALFORSAMMLING I KHL ONSDAG D. 15. MARTS 2017

Kl. 18.30 spisning.

Kl. 19.15 går direktør Paul-Christian Kongsted fra Paukon Agro i Hejls på podiet med emnet ”landbrugets interesse for kapital – og kapitalens interesse for landbruget”.

Kl. 19.45 starter den ordinære generalforsamling

ER DU TRÆT AF AT UDSKRIVE FAKTURAER?

Summax

Med Summax bliver det hele lidt nemmere. Du får et bedre overblik, mulighed for at betale dine regninger via mobilen og meget mere.

Bliv klogere på Summax

SOCIALKONSULENT

Socialkonsulent Bente Bendix

Er du udfordret på det personlige plan i familien eller i virksomheden, kan du kontakte socialkonsulent Bente Bendix - hun er klar til at hjælpe dig.

Socialkonsulent hos KHL

SPARER DU OP TIL PENSION?

Landmandspension

Kom i gang allerede nu med en pensionsopsparing. Du kan sikre dig selv og familien med de rigtige forsikringer - og så er det billigere end du tror!

LandmandsPension