Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Læs mere. Jeg accepterer cookies fra dette website

Accepter

Selskaber skal indberette digitalt

Fra 1. juli 2016 er det blevet obligatorisk at oprette, ændre eller lukke selskaber digitalt - og dermed blev det også billigere og hurtigere at ændre status på selskaber.

Det betyder, at du heller ikke kan oprette, ændre eller lukke selskaber via mail mere. Fremadrettet skal du logge på Virk Indberet med NemID privat eller NemID medarbejdersignatur for at starte, ændre eller lukke et IVS, ApS, A/S eller P/S.

Den obligatoriske indberetning har flere fordele

  • indberetningen træder i kraft med det samme, hvormed de fleste virksomhederne undgår sagsbehandlingstid
  • de nødvendige oplysninger og dokumenter indberettes med det samme, fordi systemet adviserer undervejs i indberetningen
  • det er hurtigere og billigere at indberette digitalt

Spørgsmål?

Vil du have yderligere information eller vejledning til digital indberetning, kan du kontakte revisor Anne Mikkelsen på t: +45 7634 1741 eller mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..