Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Læs mere. Jeg accepterer cookies fra dette website

Accepter

AgroMarkets

Fra primært at være kendt for websitet agromarkets.dk med skiftende skribenter, nyhedsbrevet, MidtugeOpdatering, SMS servicen med købs- og salgssignaler og ikke mindst råvareanalytiker John Jensens karismatiske udstråling og enorme viden på de mange HandelsERFA møder, går AgroMarkets nu all in.

Pressemeddelelse

Det seneste år har AgroMarkets været igennem en del turbulens, men også en fantastisk udvikling der nu helt klart kommer de mere end 2.500 abonnenter til gode.

I løbet af juni og juli får analyseinstituttet - der blev til et aktieselskab 1. april med hovedparten af Danmarks rådgivningscentre som aktionærer - tilknyttet en række nye analytikere og fagfolk og inddrager nye råvarer i deres analyser, anbefalinger og prisoversigter.

Fremover tilbyder man desuden 4 abonnementstyper istedet for 2, så landmænd med behov for rådgivning og en handels- eller finansieringsstrategi får endnu mere glæde af AgroMarkets.

- Vores faste stab af analytikere har alle fået Finanstilsynets højeste certificering, så de må rådgive om finansielle instrumenter som futures og optioner. Og rigtig mange landmænd har allerede taget imod tilbuddet om at få udarbejdet en AgroMarkets strategi for råvarer eller finansiering, siger direk-tør Torben Aamand.

Flere produkter og mange flere råvarepriser

Som noget helt unikt kan AgroMarkets’ abonnenter fra 1. juli sammenligne sine afregningspriser på raps og korn og gødningspriser via interaktive kalkuler på www.agromarkets.dk. Økologi, plante-værn, GMO frie produkter, sukker og kartofler bliver også del af firmaets faste markedskommen-tarer med bla prisoversigter.

- Det kan vi gøre, fordi vi får hjælp fra flere dygtige fagfolk med en enorm viden og kontaktflade på deres specielle område, siger Torben Aamand. - Der skal ikke herske tvivl om, at vi gør dette her for at imødegå den fremtidige konkurrencesituation og blive det bedste alternativ for danske land-mænd. Og når alle vores nye tiltag er rullet ud i løbet af sommeren, er vi ganske enkelt det bedste valg på alle parametre, lyder det fra Torben Aamand.

Tættere på abonnenterne

AgroMarkets har i 14 år fungeret som et projekt under SEGES. Men 1. april blev det til et selv-stændigt aktieselskab med 17 ligestillede aktionærer. 1. juni løsriver AgroMarkets sig så yderligere, idet man fremover også selv administrerer fakturering og abonnenternes til- og framelding.

Iflg persondatalovgivningen skal alle abonnenter derfor have nyt brugernavn og adgangskode, hvis de vil tilgå de mange informationer på agromarkets.dk. Det sker natten mellem onsdag og torsdag denne uge.

- Vi forventer, at enkelte skal have hjælp med deres nye kodeord, for sådan er det jo med IT, siger Torben Aamand. - Men vi sidder klar ved telefonerne for at hjælpe og informerer hele tiden løbende på vores nye facebook side. Så mon ikke vi kommer styrkede igennem denne forandring også.

Torben Aamand svarer gerne på spørgsmål på T 2331 8417 eller M Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.